2013. július 7., vasárnap

Malacpersely

Sziasztok! Máma egy malacperselyt készítettem. Nekem nagyon tetszik... Sőt már fel is van avatva! Szóval akkor lássuk, hogy hogyan kell elkészíteni:

Szükség lesz: 1,5 L-es üdítős palack, 5 egyforma méretű üdítős kupak (egy eleve van a palackon), cellux, ragasztó (stift és folyékony is), olló, körző (nem muszáj ha van hegyes ollónk), vékony drót/rózsaszínű zseníliadrót  (kb. 20cm), fekete filc, fehér és rózsaszín (inkább halványabb) papír, ceruza, vonalzó.

1.  Egy másfél literes palack alját és tetejét levágjuk. (Lásd a képen) A közepe nem kell, azt kidobhatjuk. A két részt mossuk ki, és töröljük szárazra. Ha ez kész vegyük le a kupakot a tetejéről és az alatta levő csíkot vegyük le a palackról.

2. Ez után a kettő részt illesszük össze. (A felső rész legyen belül.) Majd az összeillesztés mentén cellux-al tekerjük körbe.


3.  Ez után a palack hátsó felén vágjunk egy rést (ezen fogjuk bedobálni az érméket). Ha a palack tetején van dátumozás, akkor figyeljünk rá, hogy az alul legyen. Ha alul van akkor a palack közepén csinálhatjuk a lyukat.

4. Ha ez kész, akkor egy csíkban ragasztózzuk meg. (Stift ragasztóval, ha lehet.) Utána pedig tekerjük rá a méretre vágott rózsaszínű papírt. 

5. Jöhet a fül és az orr. A fülhöz vágjunk ki 2 háromszöget a rózsaszínből (legyen a háromszög alján egy kis fül, mert így könnyebb ragasztani.) Aztán vágjunk ki 2 kisebb fehér háromszöget és ragasszunk fel a nagyra.




6. Jöhet a malacunk szeme. Ehhez csak kivágtam 2 oválist a fehér papírból és besatíroztam fekete filccel a 'pupillák' helyét.  


7. A malacunk farkincáját meg lehet csinálni akár rózsaszínű zseníliadrótból. (Ennek hiányába én más megoldást választottam) Ehhez a megoldáshoz kb. 20-25 cm vékony drótot használtam, amit betekertem rózsaszínű papírral. Majd ezt rátekertem egy tollra. (Így jó kunkori lett) Aztán a palack alját egy kicsit kilyukasztottam, hogy beleférjen a drót vége. (De csak egy nagyon kicsit kell átlyukasztani. Én a körzőm fém végével csináltam) Végül egy pötty ragasztót nyomtam a lyukhoz, hogy a farkinca biztosan ne essen ki a helyéről.

8. Mivel végtagok is kellenek ezért a 4 kupakot bevontam rózsaszínű papírral. Amit megfordítottam és a szélére ragasztót nyomtam. (Ragasztópisztollyal könnyebb a helyzet, mert nem kell annyi ideig fogni a lábakat.)


Aztán ezek után megszületett a malac:


UI: Ragasztópisztoly használata és a palack vágása a szülők feladata! Ezek sérülést okozhatnak kis gyerekeknek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése